Workshop on applications of Lagrangian multipliers

90101 (Ångströmlaboratoriet)

Ångströmlaboratoriet

• 1
      Welcome
      Speaker: Karin Schoenning (Dept. of physics and astronomy, Uppsala university)
    • 2
      Tune a piano using Shannon-entropy
      Speakers: Anncharlotte Franzén (Uppsala University), Gunnar Sandkvist (Uppsala University)
    • 3
      Optimizing radio neutrino detectors
      Speakers: Axel Gallén (Dept. of physics and astronomy), Nils Heyer (Dept. of physics and astronomy)
    • 4
      Hydrogen bonds in unfolding protein
      Speakers: Joanna Katarzyna Marciniak (Uppsala University), Xiaoyu Meng (Uppsala University)
      Coffee break
    • 5
      Process parameter optimization of an additively manufactured biodegradable alloy
      Speakers: Elizaveta Yakovleva (Dept. of material science), Himesh Abenayake (Dept. of material science)
    • 6
      Optimization of dynamical models from the Lotka-Volterra equations
      Speakers: Dan Bergenholtz (Uppsala University), Mathilda Turtola (Uppsala University), Ville Karppinen Ågren (Uppsala University)
    • 7
      The coffee conundrum
      Speakers: Anastasios Kakos (Uppsala University), Eric Muenstermann (Uppsala University), Hannah Takahashi (Uppsala University)
    • 8
      Closeout
      Speaker: Karin Schoenning (Dept. of physics and astronomy, Uppsala university)