10–12 Nov 2014
Ångströmlaboratoriet, Uppsala universitet
SFAIR och SFS-KF program och presentationer finns i Timetable.

Reducing nuclear data uncertainties using differential and integral experimental data

12 Nov 2014, 14:50
Ångströmlaboratoriet, Uppsala universitet

Short contribution SFS-KF SFS-KF

Mr Erwin Alhassan (Uppsala University)

Description

The current nuclear data uncertainties observed in some reactor parameters for some nuclides, calls for safety concern especially with respect to the design of GEN-IV reactors and should therefore be reduced further. In this paper, we present two approaches for incorporating differential experimental data and criticality benchmark information into the Total Monte Carlo methodology for reducing these uncertainties. These methods have been applied to the European Lead Cooled Training Reactor (ELECTRA).

Primary author

Mr Erwin Alhassan (Uppsala University)

Co-authors

Prof. Arjan J. Koning (Nuclear Research and Consultancy Group) Dr Dimitri Rochman (Nuclear Research and Consultancy Group) Dr Henrik Sjöstrand (Uppsala University) Dr Michael Österlund (Uppsala University) Mr Petter Helgesson (Uppsala University) Prof. Stephan Pomp (Uppsala University)