27–29 Oct 2016
Chalmers University of Technology
Europe/Stockholm timezone
Svenskt kärnfysikermöte 2016

SFAIR-konsortiet och sektionen för kärnfysik inom Svenska Fysikersamfundet (SFS-KF) anordnar i höst följande möten vid Chalmers Tekniska Högskola (se karta för konferensplatser):

SFAIR årsmöte                                                 27 oktober 2016 (morgonen till lunch) Svenskt kärnfysikermöte XXXVI                         27-28 oktober 2016 (start vid lunch)
SFAIR-delen av mötet kommer att hållas på förmiddagen den 27 oktober. SFS - KF mötet börjar efter lunch samma dag. På morgonen den 28 oktober ( fredag ​​) finns det möjlighet att gå på Fysikdagarnas plenumföredrag. Det vetenskapliga programmet för kärnfysiksektionens möte avslutas på kvällen den 28 oktober. Fysikdagarna avslutas på lördag 29 oktober i samband med en invigning av Uddmanska Huset i Kungälv som en historisk plats i European Physical Society. Transport från Chalmers till evenemanget kommer att tillhandahållas.
När det gäller registrering är det viktigt att deltagarna registrera och betala för deltagande i Fysikdagarna på http://www.fysikdagarna.se/ OCH denna sida!
Observera att det tillkommer en extra avgift för att delta vid kärnfysiksektionens middag. Denna betalas separat via faktura efter mötet.
Mötena kommer att innehålla presentationer av aktuell kärnfysikforskning med svenskt deltagande. Presentationerna ges i form av översiktsföredrag och kortare bidrag.
SFS-KF:s styrelse inbjuder kärnfysikgrupperna i Sverige att föreslå presentationer till kärnfysikermötet. Ett abstrakt (som endast behöver bestå av en titel) skickas in via "Submit a new abstract" i vänstermenyn. Bidrag från doktorander och unga forskare kommer att prioriteras.
En påminnelse om mötena skickas till personer på sektionens email-lista. Vi ber er därför att, via gruppledare eller motsvarande, skicka uppdateringar av aktuella adresser.
Styrelserna för SFAIR och SFS-KF genom Tord Johansson och Karin Schönning -----------------------------------------------------------------------------------------------
Short English summary:
Swedish Nuclear Physics Meeting 2016 The annual meetings of the SFAIR consortium and of the nuclear physics division of the Swedish Physical Society (SFS-KF) will take place at Chalmers University on October 27-28, 2016 together with Fysikdagarna 2016, which ends on October 29 (see map for conference locations).
The SFAIR part of the meeting will be held on the morning of October 27, while the SFS-KF meeting starts on that day after lunch. In the morning of October 28 (Friday), plenary talks at the Fyiskdagarna can be attended. While the SFS-KF meeting closes on the evening of October 28, Fysikdagarna closes with the inauguration of the Uddmanska House in Kungälv as a historical site of the European Physical Society on Saturday, October 29. Transport from Chalmers to that event will be provided.
In terms of registration it is important that participants register and pay for participation at Fysikdagarna at www.fysikdagarna.se/ AND on this site!
Please note that there will be an additional fee for the conference dinner of the meeting to be paid by invoice after the meeting.
Swedish research groups in nuclear physics are kindly invited to suggest presentations at the nuclear physics division meeting. An abstract (only the title is mandatory) is submitted via the option in the left menu. Contributions from Ph.D. students and young scientists will be given priority.
A reminder of the meetings will be sent by email to persons on the division's mailing list, so please send us eventual updates to that list.
On behalf of the boards of SFAIR and SFS-KF Tord Johansson and Karin Schönning
Starts